För vem

Lättlästa böcker stöder och uppmuntrar då du

  • vill veta mer om olika frågor
  • lär dig att läsa
  • behöver stöd för att läsa
  • lär dig ett nytt språkLättlästa böcker stöder inlärningen av språk.
  • inte tycker om att läsa böcker. Bekanta dig med Filip. Han är ute på spännande och farliga äventyr, som också kan hända dig. Klarar du dig bättre än han ur knipan?
  • har nedsatt syn. Böckerna trycks med större bokstäver. Kapitlen är korta och tydliga.